نظارت و کنترل وب سرویس‌

نظارت و کنترل بر وب سرویس‌ها جزء نیازهای مهم هر سازمان داری وب سرویس است تا بتوانند با ابزارهای موجود از بروز مشکلات جلوگیری کند یا در صورت بروز مشکلات سریع تر از هر کاربری متوجه شود. فرض کنید وب سرویس سازمان سنجش در زمان ثبت نام دوره کارشناسی قطع شود. از زمان مشاهده خطا توسط نفر اول تا رسیدن این خبر به کارشناس مربوطه برای رفع آن خطا حداقل شش ساعت طول می‌کشد که این موضوع باعث سردرگمی ثبت نام کنندگان ، فشار مدیران بالا دستی ، فشار رسانه‌ها ، ایجاد استرس در سازمان و … می‌گردد. حال با داشتن یک ابزار مانیتورینگ وب سرویس نظیر zabbix به محض وقوع مشکل برای کارشناس فنی مربوطه یا چند نفر از کارشناسان و مدیران به چندین روش پیغام هشدار ارسال می شود و بازه زمانی چند ساعته به چند ثانیه تبدیل می‌شود.
نظارت و کنترل بر وب سرویس‌ها را با ابزارهای آنالیتسکس و مدیریت لاگ می‌توان به راحتی انجام داد و به طرز چشمگیری باعث کاهش مشکلات یک سازمان شد.
مانیتورینگ وب سرویس

آنالیتیکس
Analytics

آنالیتیکس وب سرویس یا  API Manager Analytics یک ابزار مهم برای نظارت دقیق و آنلاین وب سرویس‌های سازمان می‌باشد. از طریق آنالیتیکس وب سرویس می‌توانید کلیه فعالیت‌های وب سرویس‌های سازمان را رصد کنید و به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه  و … گزارش‌گیری کنید. یکی از ویژگی‌های مهم آنالیتیکس وب سرویس ، بخش امارگیری است. شما با آمار گیری از آنالیتیکس متوجه عملکرد روزانه، هفتگی ، ماهانه و … سازمان می‌شوید و می‌توانید با برنامه ریزی بخش هایی که دارای مشکل هستند را اصلاح کنید و باعث افزایش بهره‌وری سازمان شوید.

مدیریت لاگ
Log Manager

مدیریت لاگ یا Log Manager ابزاری برای مقابله با حجم زیاد پیام های ورودی به وب سرویس‌ها است. در واقع ابزار مدیریت لاگ فعالیت ها و فرایندهای مورد استفاده برای تولید ، جمع آوری ، متمرکز کردن ، تجزیه ، انتقال ، ذخیره و بایگانی لاگ‌ها را توصیف می کند. با استفاده از ابزار مدیریت لاگ، سازمان می‌تواند گزارش کامل کلیه عملکردهای وب سرویس‌ها و عملکرد سرویس‌گیرندگان را داشته باشد و در صورت بروز هر گونه خطا، در کمترین زمان ممکن مشکل را مشخص کند و به کارشناس مربوطه گزارش دهد.