نظارت و کنترل وب سرویس
پیاده سازی مانیتورینگ در پلتکو
مانیتورینگ چیست ؟
مانیتورینگ سیستم به مجموعه فعالیتها و روشهایی اطلاق میشود که به منظور نظارت و پایش بر عملکرد یک سیستم انجام میشود.
در این فرآیند، اطلاعات مربوط به عملکرد سیستم جمعآوری، تحلیل و ارزیابی میشود تا اطمینان حاصل شود که سیستم به درستی عمل میکند و هرگونه مشکل یا خطا در عملکرد آن شناسایی و رفع شود.
نظارت و کنترل بر وب سرویسها را با ابزارهای آنالیتیکس و مدیریت لاگ میتوان به راحتی انجام داد و به طرز چشمگیری باعث کاهش مشکلات یک سازمان شد.
آنالیتیکس
Analytics
آنالیتیکس وب سرویس یا API Manager Analytics یک ابزار مهم برای نظارت دقیق و آنلاین وب سرویسهای سازمان میباشد. از طریق آنالیتیکس وب سرویس میتوانید کلیه فعالیتهای وب سرویسهای سازمان را رصد کنید و به صورت روزانه، هفتگی، ماهانه و … گزارشگیری کنید. یکی از ویژگیهای مهم آنالیتیکس وب سرویس ، بخش آمار گیری است. شما با آمار گیری از آنالیتیکس متوجه عملکرد روزانه، هفتگی ، ماهانه و … سازمان میشوید و میتوانید با برنامه ریزی بخش هایی که دارای مشکل هستند را اصلاح کنید و باعث افزایش بهرهوری سازمان شوید.
مدیریت لاگ
Log Manager
مدیریت لاگ یا Log Manager ابزاری برای نگهداری و تحلیل حجم زیاد لاگ مربوط به فراخوانی وبسرویسهاست.در واقع ابزار مدیریت لاگ فعالیت ها و فرایندهای مورد نیاز برای تولید ، جمع آوری ، متمرکز کردن ، تجزیه ، انتقال ، تحلیل و بایگانی لاگها را پیادهسازی میکند.
با استفاده از ابزار مدیریت لاگ، سازمان میتواند گزارش کامل کلیه عملکردهای وب سرویسها و عملکرد سرویسگیرندگان را داشته باشد و در صورت بروز هر گونه خطا، در کمترین زمان ممکن مشکل را مشخص کند و به کارشناس مربوطه گزارش دهد.
مزایای مانیتورینگ چیست ؟
شناسایی مشکلات
با استفاده از مانیتورینگ سیستم، مشکلات و خطاهای موجود در سیستم به سرعت شناسایی میشوند. این اطلاعات به تیم فنی کمک میکند تا به سرعت به مشکلات رسیدگی کنند و آنها را رفع کنند تا عملکرد سیستم بهبود یابد.
کاهش هزینه ها
با استفاده از مانیتورینگ سیستم، میتوان هزینههای ناشی از خطاها و مشکلات سیستم را کاهش داد. با شناسایی زمانی که سیستم در معرض خطر یا عدم عملکرد قرار دارد، میتوان از قبل اقدامات لازم را برای جلوگیری از خسارتهای بیشتر انجام داد.
افزایش عملکرد سیستم
با مانیتورینگ سیستم، عملکرد سیستم بهبود یافته و بهینه میشود. با تحلیل اطلاعات مربوط به عملکرد سیستم، میتوان به نقاط ضعف و محدودیتهای سیستم پی برد و اقدامات لازم برای بهبود آنها را انجام داد.
بهبود تجربه کاربران
با استفاده از مانیتورینگ سیستم، میتوان تجربه کاربران را بهبود بخشید. با شناسایی و رفع مشکلات سیستم، کاربران قادر خواهند بود به طور بهتری از سیستم استفاده کنند و تجربه بهتری را تجربه کنند.
بدون دیدگاه